قرآنی عربی پروگرام

علوم اسلامیہ تک گہرائی رسائی کے لیے عربی زبان کلیدی اہمیت کی حامل ہے۔ اس کی وجہ یہ ہے کہ قرآن مجید کی زبان عربی ہے۔ اس کے علاوہ احادیث نبوی کا پورا ذخیرہ عربی میں ہے۔ علوم دینیہ پر لکھی گئی بنیادی کتب بھی عربی ہی میں ہیں۔ اس وجہ سےدین کے ایک طالب علم کے لیے ضروری ہے کہ وہ عربی زبان کا علم حاصل کرے اور کم از کم اتنی عربی ضرور سیکھ لے کہ قرآن و حدیث کو براہ راست سمجھنے کی راہ میں زبان رکاوٹ نہ رہے۔ دیگر علوم کے برعکس زبان کی تعلیم چونکہ طویل وقت کا تقاضا کرتی ہے، اس وجہ سے طالب علموں کو ہمارا مشورہ یہ ہے کہ وہ دیگر علوم کے ساتھ ساتھ عربی کی تعلیم شروع کر لیں۔ جب تک وہ دیگر علوم سے فارغ ہوں گے، انہیں عربی زبان پر بھی اچھا خاصا عبور حاصل ہو چکا ہو گا۔

علوم اسلامیہ کے اس پراجیکٹ میں عربی زبان سکھانے کے لیے جو کورس ڈیزائن کیا گیا ہے، اس کا نام ہے “قرآنی عربی پروگرام۔” اس پروگرام کے اختتام پر انشاء اللہ ہم قرآن و حدیث اور علوم دینیہ سے متعلق عربی کتب کے مطالعے پر قادر ہو جائیں گے۔ اس پروگرام کو اس طرح سے ڈیزائن کیا گیا ہے کہ ہم نہایت ہی آسانی کے ساتھ درجہ بدرجہ ادبیات اسلامیہ میں استعمال ہونے والی عربی زبان سیکھ سکتے ہیں۔ اس پروگرام کو قرآنی عربی پروگرام کا نام دینے کی وجہ یہ ہے کہ اس پروگرام کا محور و مرکز قرآن مجید ہے البتہ احادیث نبویہ، فقہ، تفسیر، تاریخ اور عربی ادب میں لکھی جانے والی عربی بھی اس پروگرام کا حصہ ہے۔

لوگ عموماً دو وجوہات کی بنیاد پر عربی سیکھتے ہیں۔ ایک تو یہ کہ قرآن مجید، احادیث اور اسلامی لٹریچر کو سمجھا جا سکے اور دوسرے یہ کہ عربوں کے ساتھ جدید عربی میں گفتگو کی جا سکے۔ یہ پروگرام پہلے مقصد کی تکمیل کے لئے وضع کیا گیا ہے البتہ دوسرے مقصد کے لئے عربی سیکھنے والے بھی اس سے فائدہ اٹھا سکتے ہیں۔عربی دنیا کی منظم ترین زبان ہے۔ اس کی وجہ سے اس کا سیکھنا بہت آسان ہے۔ اس کے قواعد و ضوابط بہت واضح ہیں۔ اگر ہم یہ قواعد و ضوابط سیکھ لیں تو چند ہی ہفتوں میں ہم اس زبان کا بڑا حصہ سمجھ سکتے ہیں۔ قرآن و حدیث کو سمجھنے کے لئے ضروری ہے کہ ہم قرآن و حدیث اور اسلامی لٹریچر میں استعمال ہونے والی عربی زبان سے واقفیت حاصل کریں۔ اس کے اسالیب کو پہچانیں اور اس کے محاوروں سے واقفیت حاصل کریں۔

اس پروگرام میں عربی سیکھنے کا طریقہ کار نہایت ہی سادہ ہے۔ روزانہ ایک باب کا مطالعہ کیجیے۔ ہر باب میں “اپنی صلاحیتوں کا امتحان لیجیے!” کے عنوان کے تحت مشقوں کو حل کیجیے۔ مشقوں کو حل کرنے کی کوشش کرنے سے پہلے جوابات ہرگز نہ دیکھیے۔ بعد میں جوابات کو چیک کیجیے۔ آپ کو الفاظ کے معانی اور زبان کے اصول و قواعد رٹنے کی ضرورت نہیں ہے بلکہ سب کچھ آپ کو خود بخود یاد ہوتا چلا جائے گا کیونکہ ہر ہر لفظ اور اصول بار بار آپ کے سامنے آئے گا۔ چند ہی ہفتوں میں آپ محسوس گے کہ آپ عربی زبان سمجھنے پر قدرت رکھتے ہیں

اس پروگرام کو اس انداز میں منظم کیا گیا ہے کہ آپ تدریجاً عربی سیکھتے چلے جائیں گے۔ پروگرام کو چھ ماڈیولز میں تقسیم کیا گیا ہے:

ماڈیول AR00: یہ ماڈیول ان لوگوں کے لیے ہے جو عربی پڑھنا نہیں جانتے ہیں۔ اس ماڈیول کا مقصد طالب علم کو عربی رسم الخط سکھانا ہے۔ اردو جاننے والے عام طور پر عربی پڑھ سکتے ہیں، اس وجہ سے وہ براہ راست ماڈیول AR01 سے آغاز کر سکتے ہیں مگر ماڈیول AR00 کا طائرانہ جائزہ مفید رہے گا۔ چونکہ عرب ممالک اور برصغیر میں لکھے جانے والے عربی رسم الخط میں تھوڑا سا فرق پایا جاتا ہے، اس وجہ سے مناسب رہے گا کہ آپ اس ماڈیول میں اس رسم الخط کے فرق سے واقف ہو جائیں۔

ماڈیول AR01: اس ماڈیول کا مقصد یہ ہے کہ ہم روز مرہ مذہبی معمولات میں استعمال ہونے والی عربی سیکھ لیں۔ ایک عام آدمی کی ضرورت یہی ہے۔ جو لوگ علوم دینیہ کا متوسط اور اعلی سطح پر مطالعہ کرنا چاہیں، وہ اس ماڈیول سے آگے بڑھ سکتے ہیں۔

ماڈیول AR02: اس ماڈیو ل کا مقصد ہماری زبان کی صلاحیت کو بڑھانا ہے۔ اس میں ہم بنیادی عربی گرامر سیکھیں گے، علم النحو کا آغاز کریں گے اور اپنے ذخیرہ الفاظ میں اضافہ کریں گے۔ انشاء اللہ اس ماڈیول کے اختتام پر ہم ڈکشنری کی مدد سے30-40%عربی سمجھنے کے قابل ہو جائیں گے۔ ہمارے پروگرام میں شریک بہت سے طلباءو طالبات کا کہنا یہ ہے کہ اس ماڈیول کے بعد وہ نمازوں اور خطبہ جمعہ کو آسانی سے سمجھ سکتے ہیں۔

ماڈیول AR03: اس ماڈیول میں ہماری زبان کی صلاحیتیں مزید بہتر ہوں گی۔ ہم علم الصرف کے مباحث کا مطالعہ کرنے کے ساتھ ساتھ اپنے ذخیرہ الفاظ میں مزید اضافہ کریں گے۔ اس ماڈیول کے اختتام پر ہم انشاء اللہ ڈکشنری کی مدد سے 75-80% عربی سمجھنے کے قابل ہو جائیں گے۔

ماڈیول AR04: اس ماڈیول میں انشاء اللہ ہم عربی گرامر کا مطالعہ مکمل کر لیں گے۔ علم الصرف اور علم النحو کے اعلی مباحث اسی ماڈیول میں زیر بحث آئیں گے۔ اس کے ساتھ ساتھ ہم عربی عبارات کا مطالعہ کر کے اپنے ذخیرہ الفاظ میں اتنا اضافہ کر لیں گے کہ اب آپ ڈکشنری کی مدد سے 100% عربی سمجھنے کے قابل ہو جائیں گے۔

ماڈیول AR05: یہ اس پروگرام کا آخری ماڈیول ہے۔ اس ماڈیول میں پہنچ کر ہم علم بلاغت (بشمول علم المعانی، علم البیان اور علم البدیع) کا مطالعہ کریں گے اور زبان میں نازک احساسات کو سمجھنے کے قابل ہو جائیں گے۔ زبان محض ذریعہ ابلاغ (Means of Communication) ہی نہیں ہوتی بلکہ اس کے ذریعے انسان اپنے احساسات، جذبات اور فکر کو اس طرح منتقل کرتا ہے کہ لہجے کی ہلکی سی جنبش اور ہم معنی الفاظ میں سے کسی ایک کے انتخاب سے بھی معنی میں فرق پڑ جاتا ہے۔ اس طرح سے اعلی زبان ، خواہ وہ شاعری ہو یا نثر، ایک آرٹ کا درجہ اختیار کر جاتی ہے۔ یہی امور اس ماڈیول میں زیر بحث آئیں گے۔ اب ہم ڈکشنری کا زیادہ استعمال کیے بغیر آرام سے پچھلے ڈیڑھ ہزار سال میں لکھی گئی عربی کتابوں کا · مطالعہ کر سکیں گے، انشاء اللہ۔

ماڈیول AR01 سے اس پروگرام کے ابواب کو دو سیریز میں تقسیم کیا گیا ہے۔ اے سیریز میں گرامر اور بلاغت کے قوانین سکھائے گئے ہیں ۔ان قوانین کے استعمال کے لئے قرآن مجید سے پریکٹس کروائی گئی ہے۔ بی سیریز میں زبان کے ذخیرہ الفاظ میں اضافے کی کوشش کی گئی ہے۔ اس مقصد کے لئے قرآن مجید، حدیث اور ادبیات اسلامیہ سے اقتباسات پیش کئے گئے ہیں۔ ہم نے اس کے ذخیرہ الفاظ اور اسالیب کو سیکھتے ہوئے ان اقتباسات کا ترجمہ کرنا ہے۔ ہمیں یہ قوانین یا الفاظ کے معانی کو رٹنے کی ضرورت نہیں ہے۔ مشقوں کو اس طریقے سے ڈیزائن کیا گیا ہے کہ یہ قوانین اور الفاظ خود بخود ہمارے ذہن میں راسخ ہوتے چلے جائیں گے۔

اس پروگرام کے ذریعے ہم نہ تو عربی بول چال پر قادر ہو سکیں گے اور نہ ہی عربی زبان کے ادیب بن سکیں گے مگر یہ پروگرام ہمیں یہ مقاصد حاصل کرنے میں مدد ضرور کرے گا۔ اس پروگرام کا بنیادی مقصد ہمیں زبان سمجھنے کے قابل بنانا ہے کیونکہ دین کے طالب علم کی ضرورت یہی ہے کہ وہ عربی سمجھ سکے اور قرآن و حدیث اور عربی کتابوں کا مطالعہ کر سکے۔ عربی بول چال پر قدرت کے لئے ہمیں عرب ماحول اور تحریر سیکھنے کے لئے ایک استاذ کی ضرورت رہے گی جو ہماری تحریروں کی اصلاح کر سکے۔

ماڈیول AR01 ڈاؤن لوڈ کرنے کے لیے نیچے کلک کیجیے۔
ماڈیول AR02, 03, 04, 05 صرف رجسٹرڈ طلباء و طالبات کے لیے ہیں۔ انہیں ڈاؤن لوڈ کرنے کے لیے پہلے رجسٹریشن فارم پر کیجیے۔ فارم کے لیے رجسٹریشن پر کلک کیجیے۔

پہلا ماڈیول ڈاؤن لوڈ کرنے کے لیے اس بٹن پر کلک کیجیے۔

بقیہ تمام ماڈیولز صرف رجسٹرڈ طلباء و طالبات کے لیے ہیں۔ انہیں ڈاؤن لوڈ کرنے کے لیے پہلے رجسٹریشن فارم پر کیجیے۔ فارم کے لیے رجسٹریشن پر کلک کیجیے۔

Islamic Studies Program Registration